Broliai seserys, imkit mane ir skaitykit,

 Ir tatai skaitydami permanykit. [...]

                                                                 M. Mažvydas

 

 

 

 

 

 

2005 m. lietuvių (gimtosios) kalbos įskaitos

temos ir potemės

 

KALBA

 

1. Kalba jungia ir skiria žmones. Ką apie tai manote?

2. Puoselėti kalbą – visuomenės, ne tik kalbininkų reikalas. Ką apie tai manote?

3. Žmogaus kalba – jo kultūros požymis. Ką apie tai manote?

4. Ar turėtų keistis gimtosios kalbos mokymasis mokykloje? Kodėl?

5. Užsienio kalbos padeda pažinti savąją. Pagrįskite arba paneikite šį teiginį.

 

INDIVIDAS IR VISUOMENĖ

 

1. Pakantumas ir gebėjimas atleisti suklydusiems – brandžios visuomenės požymis. Ką apie tai manote?

2. Įtampa tarp individo ir visuomenes – natūralus reiškinys. Ką apie tai manote?

3. Susvetimėjimas šiuolaikinėje visuomenėje. Ką apie tai manote?

4. Mūsų visuomenė – lygių galimybių visuomenė. Ką apie tai manote?

5. Ką reiškia būti visuomenės ar bendruomenės nariu?

 

VISUOMENĖ IR POLITIKA

 

1. Provincialumo apraiškos politikoje. Ką apie tai manote?

2. Politiniai skandalai ir valstybės prestižas. Ką apie tai manote?

4. Ar efektyvi socialinė politika Lietuvoje? Argumentuokite.

5. Kokią įtaką politikų sprendimams turi visuomenė?

 

MOKSLAS IR PAŽANGA

 

1. Ar mokslas visada reiškia pažangą? Argumentuokite.

2. Genų inžinerija. Ką apie tai manote?

3. Ar mokslo pažanga daro žmogų laimingesnį? Argumentuokite.

4. Mokslas ir žinių visuomenė. Ką apie tai žinote ir manote?

5. Mokslo perspektyvos Lietuvoje. Ką apie tai manote?

 

ŽINIASKLAIDA

 

1. Nacionalinė ir komercinė televizija. Ką apie tai manote?

2. Kultūra žiniasklaidoje. Ką apie tai manote?

3. Žiniasklaida Lietuvoje vis labiau panašėja į tuštybių mugę. Pagrįskite arba paneikite šį teiginį.

4. Ar egzistuoja Lietuvoje rimta analitinė žiniasklaida? Argumentuokite.

5. Reklama žiniasklaidoje. Ką apie tai manote?