Broliai seserys, imkit mane ir skaitykit,

 Ir tatai skaitydami permanykit. [...]

                                                                 M. Mažvydas

 

 

 

 

 

 

2005 m. gimtosios kalbos (žodžiu) pasiekimų patikrinimo

temos ir potemės

 

KALBA IR LITERATŪRA

 

1. Išnykus kalbai – išnyks ir tauta. Pagrįskite arba paneikite šį teiginį.
2. Ką manote apie įvairių jaunimo kalbų vedėjų „slengą“? Argumentuokite.
3. Būti apsiskaičiusiam buvo madinga ir naudinga, o dabar...? Kodėl?
4. Kodėl man (ne)patinka literatūra? Atsakymą pagrįskite.

 

ŽMOGUS IR MENAS

 

1. Kaip aš suprantu meną?
2. Ar didelė meno įtaka jauno žmogaus pasaulėjautos formavimuisi? Kodėl?
3. Iš visų meno rūšių labiausiai vertinu... Pagrįskite savo nuomonę.
4. Ar tikrai menininkai „kitokie“ žmonės? Kodėl taip manote?
 

VIRTUALUS PASAULIS

 

1. Ar egzistuoja „priklausomybė“ nuo kompiuterio? Kodėl taip manote?
2. Ar norėtumėte gyventi virtualiame pasaulyje, kur viskas kuriama taip, kaip jums patinka? Kodėl?
3. Mano santykis su virtualiu pasauliu.
4. Kodėl mus traukia neegzistuojantis ir idealizuotas (virtualus) gyvenimas? Argumentuokite.

 

JAUNO ŽMOGAUS PASAULIS

 

1. Pasakyk, kas tavo draugai, ir aš pasakysiu, kas tu. Ar teisingas teiginys? Kodėl?
2. Svaigalai ir jaunas žmogus. Ką apie tai manote? Pagrįskite savo nuomonę.
3. Jauno žmogaus vertybių pasaulis – tik tai, kas vertinga, naudinga, madinga? Kodėl?
4. Jaunimas dažniausiai priešinasi suaugusiųjų reikalavimams. Kodėl?

 

ŽMOGUS IR GAMTA

 

1. Kaip suprantate sąvoką „gamtos vaikas“? Argumentuokite.
2. Gamta myli žmogų, auklėja jį ir baudžia. Pagrįskite arba paneikite šį teiginį.
3. Mano laisvalaikis gamtoje.
4. Jeigu aš būčiau Aplinkos apsaugos ministras...