Broliai seserys, imkit mane ir skaitykit,

 Ir tatai skaitydami permanykit. [...]

                                                                 M. Mažvydas

 

 

 

 

 

 

LIETUVIŲ GIMTOJI KALBA

 

Rašymo užduotis

 

2007 m. pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduotis

 

Pasirink vieną iš trijų užduočių ir parašyk atitinkamo žanro 250-300 žodžių tekstą. Parašęs suskaičiuok žodžius ir pažymėk 300 žodžių ribą paraštėje. Jei parašei mažiau žodžių, parašyk paraštėje, kiek žodžių yra tavo tekste.

 

1 užduotis

 

Įsivaizduok, kad „Vaikų linijos“ tinklalapyje vyksta diskusija: „Kodėl vaikai tyčiojasi vieni iš kitų?“ Įsijunk į diskusiją ir parašyk dalykinį laišką, papasakok, ką žinai apie patyčių problemą mokykloje, pasiūlyk keletą, tavo nuomone, veiksmingiausių šios problemos sprendimo būdų.

 

Tikslas – išsakyti savo požiūrį ir pasiūlyti problemos sprendimą.

Adresatas – bendraamžiai.

Žanras – dalykinis laiškas

 

Argumentuodamas savo nuomonę, pasiremk skaityta ir girdėta informacija, asmenine patirtimi. Gali pasinaudoti įvestyje pateikta schema.

 

Žymus norvegų tyrinėtojas Dari Olweus, plačiai tyrinėjęs priekabiavimo reiškinį teigia, kad priekabiavimo situacijoje esantys vaikai gali prisiimti vieną iš daugelio vaidmenų:

Nesvarbu, koks yra vaiko vaidmuo priekabiavimo situacijoje, ar jis atlieka šalininko, ar galimo priekabiautojo, neutralaus stebėtojo ar aukos vaidmenį, jis jau yra priekabiavimo situacijos dalyvis ir turi būti įtrauktas sprendžiant priekabiavimo problemą.

Schema iš http://www.vaikulinija.lt/index.php/skaitiniai/priekabiavimas/vaidmenys/

 

Pastaba. Parašęs nepamiršk suskaičiuoti žodžius ir parašyti skaičiaus paraštėje.

 

2 užduotis

 

Miesto laikraštyje pasirodė toks skelbimas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parašyk redakcijai rašinį siūloma tema. Pasirink, ką pasakosi ir vertinsi. Sugalvok ir parašyk įtaigų pavadinimą. Palygink aprašomus dalykus su kitur esančiais ar vykstančiais, įvertink juos platesniame kultūros kontekste. Remkis kultūros, istorijos, literatūros žiniomis.

 

Tikslas – papasakoti ir išsakyti požiūrį (lyginti, vertinti).

Adresatas – laikraščio redaktorius.

Žanras – rašinys.

 

Pastaba. Parašęs nepamiršk suskaičiuoti žodžius ir parašyti skaičiaus paraštėje.

 

3 užduotis

 

Įsivaizduok, kad leidykla paprašė recenzuoti, tavo nuomone, geriausią mokyklinį vadovėlį. Pasirink vadovėlį ir parašyk jo atsiliepimą (recenziją): sugalvok įtaigų recenzijos pavadinimą, pasirink vadovėlio vertinimo kriterijus, išsamiai argumentuok, kodėl šis vadovėlis tau atrodo geriausias, surašyk visus jo privalumus. Pabandyk pasiūlyti, kaip ir kodėl vadovėlį reikėtų dar tobulinti?

 

Tikslas – įvertinti.

Adresatas – leidyklos redakcija.

Žanras – atsiliepimas (recenzija).

 

Perskaityk informaciją, pateiktą paveikslėlyje, gal ji bus tau naudinga.

Pastaba. Parašęs nepamiršk suskaičiuoti žodžius ir parašyti skaičiaus paraštėje.